En enklare (arbets)dag. För dig.

Att nå ut till sina intressenter, kunder och potentiella kunder är viktigare än någonsin. Idag handlar det dessutom inte enbart om att nå ut – du måste nå fram också. Ge goda argument till varför just du är bäst (för det är du ju!). Men att planera och producera marknadsföring tar tid. Här kommer jag in. Både strategiskt och operativt.  

Textproduktion

Från huvudet till pappret – svårare än man kan tro

Informationstexter, pressmeddelanden eller nyhetsbrev? Det är många texter som ska produceras när man driver företag. Det är inte alltid lätt. Oftast kan idén vara tydlig i huvudet – men när det ska ner i skrift kan det lätt ta stopp. 

Jag skriver bland annat:

  • Texter för både webb (SEO-vänlig, såklart) och tryck
  • Texter till nyhetsbrev och övriga utskick
  • Pressmeddelanden
  • Kampanj- och annonstexter
  • Reportage, krönikor och blogginlägg (här kan du läsa min blogg!)

Dessutom erbjuder jag korrekturläsning samt hjälper er att förenkla svåra texter så att de blir mer lättlästa.

Digital strategi

Från rörigt till superplanerat

I det digitala landskapet finns du lite här och där. Ibland glömmer du bort att uppdatera dina digitala kanaler. En annons hit, en annons dit. Men du vet egentligen inte vad det ger för effekt. Känner du igen dig?

Att ta fram en digital strategi handlar om att utvärdera ditt företag på olika sätt. Att bryta ned din affärsidé och ta fram strategier som går att digitalisera. Att titta på ditt företags svagheter och styrkor. Att utvärdera vilka digitala kanaler du ska finnas i – och har tid att finnas i. Att sätta mål och följa upp dem. Att planera för mätning och analys. Allt för att skapa en genomtänkt plan just för ditt företag, och för att konkretisera vilka saker du kan göra själv och vilka du behöver hjälp med. 

En digital strategi är levande och föränderlig, precis som det digitala landskapet. Det krävs engagemang för att ta fram en strategi – men när den väl finns där blir det oerhört mycket enklare att arbeta med ditt företags marknadsföring.

Nyhetsbrev

Intressant i både text och bild

Ett intresseväckande digitalt utskick kan göra susen. Men det gäller att förpacka det väl – både i yta och innehåll. Vad ska du säga och hur ska du säga det? Hur mycket text är för mycket text i ett nyhetsbrev? 

Jag hjälper dig att komponera läsvärda nyhetsbrev till dina kunder, både vad gäller text och bilder. Har du inget verktyg för nyhetsbrev så tipsar jag dig gärna om vad som finns på marknaden och hur du arbetar med det på ett effektivt sätt. Om du vet vad du vill säga – då hjälper jag dig att säga det snyggt. Jag skriver vassa texter och leder besökarna dit du vill få dem. Till din webbplats, till dina sociala medier eller helt enkelt till dig! 

Efter varje nyhetsbrev får du ta del av viktig statistik. Hur många öppnade ditt nyhetsbrev, hur många klickade på länkar och vilka länkar var egentligen populärast? Det och mycket mer får du svar på.